- Menu podmiotowe
- Samorząd
- Rada Miasta
- Rada miejska VIII kadencji
- Protokoły/sprawozdania z posiedzeń komisji Rady Miasta
- Komisja Budżetu i Finansów
Sprawozdanie Nr 69/9/2023 z dnia 26 września 2023 roku
Sprawozdanie Nr 69/9/2023
Komisja Budżetu i Finansów
Posiedzenie z dnia 26 września 2023 roku
Sprawozdanie sporządzono na podstawie § 13 ust.1 Załącznika Nr 6 Statutu Miasta Sandomierza podjętego Uchwałą Nr XLII/414/2021 Rady Miasta Sandomierza z dnia
27 października 2021 roku.
Posiedzeniu przewodniczyła Pani Mariola Stępień- Przewodnicząca Komisji Budżetu i Finansów.
Obecni, jak w załączonej liście obecności.
Radny nieobecny: Pan Marek Chruściel, Pan Renata Kraska, Pan Andrzej Kalczewski, Pan Krzysztof Szatan.
Zaproszeni:
Pan Mateusz Niezgoda- Kierownik Referatu Planowania i Kontroli Budżetu Urzędu Miejskiego w Sandomierzu,
Pan Piotr Wójtowicz- Naczelnik Wydziału Rozwoju, Promocji i Inwestycji.
Obecny: radny Wojciech Czerwiec.
Ad. 1
Pani Mariola Stępień stwierdziła quorum i otworzyła posiedzenie komisji.
Ad. 2
Przewodnicząca komisji poddała pod głosowanie ww. projekt porządku obrad.
1.Otwarcie obrad, stwierdzenie quorum.
2.Przyjęcie porządku obrad.
3.Opiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2023 rok.
4.Opiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2023 rok.
5.Opiniowanie projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Sandomierz na lata 2023-2043.
6.Sprawy różne. Wnioski komisji.
7.Zamknięcie obrad.
Głosowano-5 „za”- jednogłośnie.
Ad.3
Opiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2023 rok.
Radna Mariola Stępień poprosiła o wypowiedź Pana Mateusza Niezgodę w celu przedstawienia zmian w budżecie gminy na 2023 rok. Mówca rzetelnie i szczegółowo omówił każdą zmianę w projekcie uchwały.
Wobec braku pytań i uwag radna Mariola Stępień przystąpiła do głosowania ww. projektu uchwały.
Głosowano- 5„za”- jednogłośnie.
Ad.4
Opiniowanie projektu uchwały w sprawie zmian w budżecie gminy na 2023 rok.
Radna Mariola Stępień ponownie poprosiła Pana Mateusza Niezgodę o zreferowanie dodatkowego projektu uchwały przygotowanego na najbliższą sesję Rady Miasta Sandomierza.
Kierownik Referatu Finansowego oznajmił, że zmiana w budżecie gminy podyktowana jest zwiększeniem dochodów w dziale 600 (Transport i łączność) w rozdziale 60078 (Usuwanie skutków klęsk żywiołowych) w §2030 (Dotacja celowa otrzymana z budżetu państwa na realizację własnych zadań bieżących gmin/ związków gmin, związków powiatowo-gminnych) o kwotę 480.000, 00zł na podstawie decyzji Wojewody Świętokrzyskiego Urzędu Wojewódzkiego
w Kielcach z przeznaczeniem na realizację zadań na usuwanie skutków zdarzeń o charakterze klęski żywiołowej (deszcz nawalny) powstałych
w infrastrukturze technicznej w okresie od maja do czerwca 2023 roku na terenie Województwa Świętokrzyskiego (ul. Sadownicza w Sandomierzu).
Szacunkowa wartość zadania opiewa na kwotę 600.000,00 zł.
W związku z powyższym, z działu 758 (Różne rozliczenia) w Rozdziale 75818 (Rezerwy ogólne i celowe) §4810 (Rezerwy) zostaje przesunięta kwota
w wysokości 120.000,00 zł jako wkład własny gminy.
Pan Piotr Wójtowicz omówił zapisy regulaminu naboru wniosków na usuwanie skutków klęsk żywiołowych.
Wobec braku uwag radna Mariola Stępień przystąpiła do głosowania.
Głosowano- 5 „za”- jednogłośnie.
Ad.5
Opiniowanie projektu uchwały w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Sandomierz na lata 2023- 2043.
Przewodnicząca komisji ponownie udzieliła głosu Panu Mateuszowi Niezgodzie w celu omówienia uzasadnienia ww. uchwały.
Wobec braku uwag radna Mariola Stępień przystąpiła do głosowania.
Głosowano- 5 „za”- jednogłośnie.
Ad.6
Sprawy różne, wnioski komisji.
Radna Mariola Stępień poinformowała o piśmie Pani M.R.* skierowanym wedle dekretacji Pana Wojciecha Czerwca– Przewodniczącego Rady Miasta Sandomierza do wiadomości komisji. Pan Mateusz Niezgoda oznajmił, że pracownik Wydziału Finansowego przedłoży pisemną informację z dokładnymi wyliczeniami dot. opłat za czynsz dzierżawy działki nr ewid.* położonej przy ul. L*.
W toku dyskusji członkowie komisji sformułowali następujące wnioski:
1.Wniosek o udostępnienie dokumentacji umożliwiającej sprzedaż Pani M.R.* działki nr ewid.* wraz z sąsiadującym terenem oraz przedłożenie mapy z oznaczeniem granic poszczególnych działek.
Głosowano- 4 „za”, 0 „przeciw”, 1 „wstrzymujących się”.
2.Wniosek o dzierżawę terenu pomiędzy myjnią a restauracją „Tawerna” na ul. Lwowskiej.
Głosowano- 4 „za”, 0 „przeciw”, 1 „wstrzymujących się”.
3.Wniosek o dzierżawę kamienicy zlokalizowanej na ul. Opatowskiej 3 jednemu podmiotowi gospodarczemu.
Głosowano- 5 „za”- jednogłośnie.
4.Wniosek o sprzedaż lub dzierżawę działek nr ewid. 1104/1 i 1104/2 na ul. Mariackiej 8.
Głosowano- 3 „za”, 1 „przeciw”, 1 „wstrzymujących się”.
Radny Robert Kurosz przypomniał, że złożył w dniu 12.09.2023 r. interpelację o pilne uprzątniecie boisk szkolnych, aby dzieci oraz młodzież mogły czynnie uprawiać sport na świeżym powietrzu. Mówca zapytał o formę rekompensaty dla Szkoły Podstawowej Nr 4 przez gminę za udostępnioną powierzchnię na siedzibę centrum monitoringu w mieście.
Radna Ewa Gracz zwróciła uwagę na zły stan techniczny ławek miejskich
w obrębie Starego Miasta.
Ad.7
Zamknięcie obrad.
Pani Mariola Stępień podziękowała wszystkim zgromadzonym za udział
w dyskusji. Stwierdziła wyczerpanie porządku obrad i zamknęła posiedzenie komisji.
Mariola Stępień- Przewodnicząca Komisji
*) Dane osobowe osób prywatnych zostały zanonimizowane (art. 5 ust. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej – Dz.U.2020.2176 j.t.), i art. 5 ust. 1 lit. c) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE nr 2016/679 (RODO) z dnia 27.04.2016 r. (Dz.U.UE.L.2016.119.1). Anonimizacji dokonała: Marlena Lasek –podinspektor w Wydziale Organizacyjnym Urzędu Miejskiego w Sandomierzu
Protokołowała:
Podinspektor
Marlena Lasek
Wydział Organizacyjny Urzędu Miejskiego w Sandomierzu