Zarządzenie Nr 17/2025/OR z dnia 27 stycznia 2025 r.
Zarządzenie Nr 17/2025/OR
Burmistrza Miasta Sandomierza
z dnia 27 stycznia 2025 roku
w sprawie zawieszenia realizacji obowiązku doręczenia korespondencji na adres do doręczeń elektronicznych.
Na podstawie art. 33 ust. 1, 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2024 r. poz. 1465 z późn. zm.), art. 147 ust. 5 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 1045, 1841), zarządzam, co następuje:
§ 1
- W związku z nieukończonym procesem integralności elektronicznego systemu obiegu dokumentów ze skrzynką do e-Doręczeń oraz przez wzgląd na znaczą ilość wysyłanej korespondencji, korespondencja wychodząca z Urzędu Miejskiego w Sandomierzu nie może być doręczana na adres do doręczeń elektronicznych albo z wykorzystaniem publicznej usługi hybrydowej.
- Mając na uwadze przesłanki organizacyjne wymienione w ust. 1 odstępuje się od stosowania w Urzędzie Miejskim w Sandomierzu obowiązku doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi rejestrowanego doręczenia elektronicznego na adres do doręczeń elektronicznych wpisany do bazy adresów elektronicznych albo z wykorzystaniem publicznej usługi hybrydowej.
§ 2
- Zawieszenie realizacji obowiązku doręczenia korespondencji w sposób wskazany w § 1ust. 2 następuje do odwołania, nie dłużej jednak niż do 31.12.2025 r.
- W okresie zawieszenia, doręczeń korespondencji wymagającej uzyskania potwierdzenia jej nadania lub odbioru, w ramach prowadzonych spraw i postępowań, dokonuje się w sposób prawem przewidziany, w szczególności przy wykorzystaniu operatora pocztowego albo elektronicznie za pośrednictwem ePUAP lub na adres do doręczeń elektronicznych.
- Zastosowanie określonej formy doręczenia determinują przepisy ustaw, na podstawie których prowadzone są sprawy i postępowania w Urzędzie Miejskim w Sandomierzu.
§ 3
- Zawieszenie realizacji obowiązku doręczenia korespondencji w sposób wskazany w § 1 ust. 2, nie zwalnia z obowiązku odbierania korespondencji wpływającej do Urzędu Miejskiego w Sandomierzu za pośrednictwem skrzynki do e-Doręczeń o adresie: AE:PL-91631-89487-USRTH-19
- Obsługa skrzynki do e-Doręczeń prowadzona jest w systemie informatycznym przez elektroniczny obieg dokumentów El-DOK oraz pracowników Wydziału Organizacyjnego Urzędu Miejskiego w Sandomierzu.
- Korespondencja wpływająca na adres skrzynki do e-Doręczeń podlega zarejestrowaniu i dekretacji jak każda inna korespondencja wpływająca do Urzędu Miejskiego w Sandomierzu.
§ 4
Wykonanie zarządzenia powierza się Naczelnikowi Wydziału Organizacyjnego.
§ 5
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.