- Menu przedmiotowe
- Prawo lokalne
- Audyty
- Audyt wewnętrzny
- Plan audytu na 2025 r.
Plan audytu na 2025 r.
Zarządzenie Nr 301/2024/AWiK
Burmistrza Miasta Sandomierza
z dnia 23 grudnia 2024 r.
w sprawie zatwierdzenia planu audytu wewnętrznego na 2025 rok
Na podstawie art. 33 ust.1 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 1465 z póź. zm.) oraz art. 283 ust. 1 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (t.j. Dz.U. z 2024 r. poz. 1530 z póź. zm.) oraz § 9 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie audytu wewnętrznego oraz informacji o pracy i wynikach tego audytu (Dz. U. z 2018 r. poz. 506 t.j) zarządzam, co następuje:
§1
Zatwierdzam plan audytu wewnętrznego na 2025 rok, stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia.
§2
Wykonanie zarządzenia powierza się audytorowi wewnętrznemu.
§3
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2025 r.
Załącznik do Zarządzenia Nr 301/2024/AWiK
Burmistrza Miasta Sandomierza z dnia 23 grudnia 2024 r.
w sprawie zatwierdzenia planu audytu wewnętrznego na 2025 rok
Plan audytu wewnętrznego na rok 2025
1. Urząd Miejski w Sandomierzu, jednostki organizacyjne oraz powiązane z Gminą Sandomierz.
1.1 W skład Urzędu Miejskiego w Sandomierzu wchodzą następujące komórki organizacyjne
Lp. | Nazwa komórki organizacyjnej |
---|---|
1. | Wydział Organizacyjny |
2. | Wydział Finansowy |
3. | Wydział Nadzoru Komunalnego |
4. | Wydział Spraw Społecznych i Zdrowia |
5. | Wydział Gospodarki Nieruchomościami |
6. | Wydział Techniczno-Inwestycyjny i Urbanistyki |
7. | Referat Zamówień Publicznych |
8. | Referat Promocji, Kultury i Sportu |
9. | Referat Pozyskiwania Środków Zewnętrznych |
10. | Referat Oświaty |
11. | Urząd Stanu Cywilnego |
12. | Straż Miejska |
13. | Wieloosobowe Stanowisko ds. audytu wewnętrznego i kontroli |
14. | Wieloosobowe Stanowisko ds. obronnych, zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej |
15. | Wieloosobowe Stanowisko ds. obsługi informatycznej |
16. | Stanowisko ds. informacji publicznej |
17. | Inspektor ochrony danych |
18. | Stanowisko ds. informacji niejawnej |
19. | Stanowisko ds. bhp i p.poż. |
20. | Koordynator ds. dostępności |
1.2 Jednostki organizacyjne i powiązane z Gminą Sandomierz
Lp. | Nazwa jednostki | Adres |
---|---|---|
1. | Przedszkole Samorządowe Nr 1 | ul. Okrzei 8, 27 – 600 Sandomierz |
2. | Przedszkole Samorządowe Nr 3 | ul. Słowackiego 9, 27 – 600 Sandomierz |
3. | Przedszkole Samorządowe Nr 5 | ul. Portowa 28, 27 – 600 Sandomierz |
4. | Żłobek przy Przedszkolu Samorządowym Nr 5 | ul. Portowa 28, 27 – 600 Sandomierz |
5. | Przedszkole Samorządowe Nr 6 | ul. T. Króla 3, 27 – 600 Sandomierz |
6. | Żłobek przy Przedszkolu Samorządowym Nr 6 w Sandomierzu | ul. T. Króla 3, 27 – 600 Sandomierz |
7. | Przedszkole Samorządowe Nr 7 | ul. Armii Krajowej 5, 27 – 600 Sandomierz |
8. | Szkoła Podstawowa Nr 1 im. Mikołaja Kopernika | ul. Okrzei 6, 27 – 600 Sandomierz |
9. | Szkoła Podstawowa Nr 2 im. Króla Kazimierza Wielkiego | ul. Mickiewicza 9, 27 – 600 Sandomierz |
10. | Szkoła Podstawowa Nr 3 im. Armii Krajowej | ul. Flisaków 30, 27 – 600 Sandomierz |
11. | Szkoła Podstawowa Nr 4 im. Jarosława Iwaszkiewicza | ul. Mickiewicza 39, 27 – 600 Sandomierz |
12. | Świetlica Środowiskowa | ul. Słowackiego 15, 27 – 600 Sandomierz |
13. | Ośrodek Pomocy Społecznej | ul. Słowackiego 17a, 27 – 600 Sandomierz |
14. | Środowiskowy Dom Samopomocy | ul. Katedralna 5, 27 – 600 Sandomierz |
15. | Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji | ul. Koseły 3a, 27 – 600 Sandomierz |
16. | Targowiska Miejskie Samorządowy Zakład Budżetowy | ul. Przemysłowa 2, 27 – 600 Sandomierz |
17. | Centrum Usług Wspólnych w Sandomierzu | ul. Cieśli 2, 27 – 600 Sandomierz |
18. | Miejska Biblioteka Publiczna | ul. Parkowa 1, 27 – 600 Sandomierz |
19. | Sandomierskie Centrum Kultury | ul. Rynek 20, 27 – 600 Sandomierz |
20. | Placówka Wsparcia Dziennego „Przystanek Błonie” w Sandomierzu | ul. Błonie 55, 27 – 600 Sandomierz |
21. | Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Sp. z o.o w Sandomierzu | ul. Polskiej Organizacji Wojskowej 8, 27-600 Sandomierz |
22. | Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Sandomierzu Sp. z o.o. | ul. Przemysłowa 12, 27 – 600 Sandomierz |
Audytem objęte są wyżej wymienione komórki organizacyjne Urzędu Miejskiego w Sandomierzu, jednostki organizacyjne i powiązane z Gminą Sandomierz.
Z powyższego wynika, iż audytem objętych jest łącznie 42 jednostek (20 komórek organizacyjnych Urzędu Miasta Sandomierza oraz 22 jednostek organizacyjnych i powiązanych z Gminą Sandomierz.
2. Wyniki analizy obszarów ryzyka – obszary działalności zidentyfikowane przez audytora wewnętrznego.
2.1. Charakterystyka obszarów objętych audytem wewnętrznym.
Zidentyfikowanie potrzeb audytu wewnętrznego zostało poprzedzone dokonaniem przez audytora wewnętrznego analizy dokumentacji związanej z działalnością Urzędu Miejskiego w Sandomierzu oraz jednostek organizacyjnych i powiązanych z Gminą Sandomierz. Identyfikacja obszarów ryzyka, związanego z zarządzaniem została przeprowadzona z uwzględnieniem następujących elementów:
- celów i zadań Urzędu Miejskiego, jednostek organizacyjnych oraz powiązanych z Gminą Sandomierz,
- przepisów prawnych dotyczących funkcjonowania Urzędu Miejskiego, jednostek organizacyjnych oraz powiązanych z Gminą Sandomierz,
- wyników wcześniej dokonywanych ocen adekwatności, efektywności i skuteczności systemów kontroli zarządczej,
- wewnętrznych i zewnętrznych czynników ryzyka mających wpływ na realizację poszczególnych celów i zadań,
- liczby, rodzaju i wielkości dokonywanych operacji finansowych,
- liczby i kwalifikacji pracowników,
- sprawozdań finansowych i budżetowych.
W wyniku analizy, dokonanej przez audytora wewnętrznego zostały wyodrębnione następujące obszary ryzyka, które pokrywają się z obszarami działania Urzędu Miejskiego w Sandomierzu, jednostek organizacyjnych oraz powiązanych z Gminą Sandomierz tj.:
1. | Działalność Wydziału Organizacyjnego |
2. | Działalność Wydziału Finansowego |
3. | Działalność Wydziału Nadzoru Komunalnego |
4. | Działalność Wydziału Spraw Społecznych i Zdrowia |
5. | Działalność Wydziału Gospodarki Nieruchomościami |
6. | Działalność Wydziału Techniczno-Inwestycyjnego i Urbanistyki |
7. | Działalność Referatu Zamówień Publicznych |
8. | Działalność Referatu Promocji, Kultury i Sportu |
9. | Działalność Referatu Pozyskiwania Środków Zewnętrznych |
10. | Działalność Referatu Oświaty |
11. | Działalność Urzędu Stanu Cywilnego |
12. | Działalność Straży Miejskiej |
13. | Działalność Wieloosobowego Stanowiska ds. audytu wewnętrznego i kontroli |
14. | Działalność Wieloosobowego Stanowiska ds. obronnych, zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej |
15. | Działalność Wieloosobowego Stanowiska ds. obsługi informatycznej |
16. | Działalność Stanowiska ds. informacji publicznej |
17. | Działalność Inspektora ochrony danych |
18. | Działalność Stanowiska ds. informacji niejawnej |
19. | Działalność Stanowiska ds. bhp i p.poż. |
20. | Działalność koordynatora ds. dostępności |
21. | Działalność Przedszkola Samorządowego Nr 1 |
22. | Działalność Przedszkola Samorządowego Nr 3 |
23. | Działalność Przedszkola Samorządowego Nr 5 |
24. | Działalność Żłobka przy Przedszkolu Samorządowym Nr 5 |
25. | Działalność Przedszkola Samorządowego Nr 6 |
26. | Działalność Żłobka przy Przedszkolu Samorządowym Nr 6 |
27. | Działalność Przedszkola Samorządowego Nr 7 |
28. | Działalność Szkoły Podstawowej Nr 1 im. Mikołaja Kopernika |
29. | Działalność Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Króla Kazimierza Wielkiego |
30. | Działalność Szkoły Podstawowej Nr 3 im. Armii Krajowej |
31. | Działalność Szkoły Podstawowej Nr 4 im. Jarosława Iwaszkiewicza |
32. | Działalność Świetlicy Środowiskowej |
33. | Działalność Ośrodka Pomocy Społecznej |
34. | Działalność Środowiskowego Domu Samopomocy |
35. | Działalność Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji |
36. | Działalność Targowiska Miejskiego Samorządowego Zakładu Budżetowego |
37. | Działalność Centrum Usług Wspólnych w Sandomierzu |
38. | Działalność Miejskiej Biblioteki Publicznej |
39. | Działalność Sandomierskiego Centrum Kultury |
40. | Działalność Placówki Wsparcia Dziennego „Przystanek Błonie” w Sandomierzu |
41. | Działalność Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej Sp. z o.o. w Sandomierzu |
42. | Działalność Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Sandomierzu Sp. z o.o. |
W działalności jednostek organizacyjnych oraz związanych z Gminą Sandomierz zostały wyodrębnione następujące podobszary ryzyka:
- zarządzanie i organizacja,
- gospodarka pieniężna,
- rozrachunki,
- gospodarka mieniem,
- dochody/przychody,
- wydatki/koszty,
- księgowość i sprawozdawczość.
2.2. Opis zastosowanej metody analizy ryzyka.
Do opracowania planu audytu wewnętrznego na rok 2025 i wskazania obszarów ryzyka o najwyższym poziomie posłużono się mieszaną metodą analizy ryzyka tj. dokonano oceny obszarów ryzyka za pomocą matematycznej metody analizy ryzyka (jej szczegółowy opis zamieszczono poniżej), zastosowano metodę Top – down (ustaleń z kadrą kierowniczą), a także metodę analityczną, która polega na min. analizie przepisów wewnętrznych, wyników kontroli wewnętrznych i zewnętrznych, wielkości dokonywanych operacji finansowych oraz innych zewnętrznych źródeł informacji.
2.2.1. Opis matematycznej metody oceny ryzyka
W przyjętym modelu analiza ryzyka została oparta o następujące czynniki ryzyka:
a) Kategorie ryzyka: istotność, jakość zarządzania, kontrola wewnętrzna, wpływ czynników zewnętrznych, złożoność.
b) Data ostatniego audytu.
c) Priorytet kierownictwa.
Kategoriom ryzyka zostały nadane wagi, wynikające z profesjonalnej oceny audytora wewnętrznego tj.:
- istotność rozumiana, jako efektywność wykorzystania środków finansowych i możliwość wystąpienia strat materialnych. Przy ustalaniu wysokości tej wagi uwzględniono możliwość wystąpienia lub braku implikacji finansowych oraz stopień skomplikowania systemu finansowego – waga – 0,25.
- jakość zarządzania rozumiana jako postrzeganie funkcjonowania samorządu przez mieszkańców Gminy Sandomierz. Przy ustalaniu wysokości wagi uwzględniono rzetelność danych, wpływ błędu na inny system, znaczenie społeczne, wrażliwość petentów – waga – 0,15.
- kontrola wewnętrzna rozumiana, jako ocena systemu procedur funkcjonujących w Urzędzie Miejskim w Sandomierzu, jednostkach organizacyjnych oraz powiązanych z Gminą Sandomierz. Przy ustalaniu wysokości wagi w tym kryterium wzięto pod uwagę wnioski z kontroli wewnętrznych i zewnętrznych, podział obowiązków, jakość oraz następującą rotację kadry pracowniczej a także istnienie regulacji i procedur kontroli, waga – 0,25.
- wpływ czynników wewnętrznych rozumiana, jako podatność na zmiany systemu i wszelkich uregulowań prawnych, na podstawie, których realizowane są cele i zadania. W kryterium tym uwzględniono zmiany przepisów prawnych oraz ich wpływ na funkcjonujący obecnie system – waga – 0,15.
- złożoność rozumiana, jako stopień skomplikowania przepisów i procedur. Wpływ na wysokość wagi miał poziom skomplikowania regulacji prawnych, liczba subsystemów, granice systemu, liczba etapów procedowania – waga – 0,20.
W zakresie czynnika upływu od czasu ostatniego audytu przyjęto następujące wartości:
Data ostatniego audytu | Waga |
2021 i wcześniej | 30% |
2022 r. | 20% |
2023 r. | 10% |
2024 r. | 0% |
Czynnik priorytetu kierownictwa został wyznaczony przez Burmistrza Miasta Sandomierza.
Wartość priorytetu:
- Wysoki – 30%
- Średni – 15%
- Niski – 0%
Czynniki wpływające na wartości punktowe przyznane w ramach danego kryterium zawarto w poniższej tabeli.
Kategoria ryzyka | |||||
Pkt | Istotność | Jakość zarządzania | Kontrola wewnętrzna | Wpływ czynników zewnętrznych | Złożoność |
1 | Brak implikacji finansowych | Bardzo wysoka | Bardzo wysoka | Niski wpływ | Niska |
2 | Małe implikacje finansowe | Wysoka | Wysoka | Umiarkowany | Umiarkowana |
3 | Duże implikacje finansowe | Umiarkowana | Zadowalająca | Wysoki | Wysoka |
4 | Kluczowy system finansowy | Niska | Niska | Bardzo wysoki | Bardzo wysoka |
Waga w modelu | |||||
| 0,25 | 0,15 | 0,25 | 0,15 | 0,20 |
W oparciu o przydzielone punkty, w ramach określonych kategorii ryzyk i przyjętych wag została wyznaczona ocena ryzyka według następującego wzoru:
Ocena ryzyka = {[(istotność x waga) + (jakość zarządzania x waga) + (kontrola wewnętrzna x waga) + (wpływ czynników zewnętrznych x waga) + (złożoność x waga)] : 4} x 100%, gdzie nazwa kryterium oznacza ilość przydzielonych punktów w skali od 1 do 4.
Następnie dla każdego procesu w ramach danego zidentyfikowanego obszaru ryzyka (potencjalne zadanie audytowe) wynik (%) powyższej oceny ryzyka wg kryteriów ryzyka powiększono o wagę ostatniego audytu oraz wagę priorytetu kierownictwa dodając poszczególne wartości procentowe. Następnie sprowadzono uzyskane w powyższy sposób poszczególne wyniki procentowe do wspólnego mianownika dzieląc sumę przez 160% (jest to wartość maksymalna, jaką można uzyskać w analizie ryzyka). Na koniec otrzymane w powyższy sposób oceny końcowe poszczególnych procesów uśredniono dla całego obszaru uzyskując w ten sposób poziom ryzyka dla danego obszaru.
Po przeprowadzeniu w opisany powyżej sposób oceny ryzyka oraz po uwzględnieniu poszczególnych kategorii ryzyka, priorytetów kierownictwa i daty ostatniego audytu a także znormalizowaniu oceny ryzyka dla każdego obszaru ryzyka został wyznaczony ostateczny priorytet audytu według trzystopniowej skali:
1. ryzyko niskie zawierające się w przedziale do 50%
2. ryzyko średnie zawierające się w przedziale od 51% do 74%
3. ryzyko wysokie zawierające się w przedziale od 75% i więcej.
Przyjęto następujące zasady akceptowalności poziomów ryzyka:
1. Ryzyko niskie – jest to ryzyko akceptowalne, które należy monitorować i w miarę potrzeby sprawdzać, czy jest ono prawidłowo kontrolowane.
2. Ryzyko średnie – może wywierać poważny wpływ na kluczową działalność, należy monitorować i rozważyć potrzebę działań zaradczych i wprowadzenie dodatkowych mechanizmów kontroli mając na uwadze koszty wprowadzenia kontroli, można tolerować średni poziom, gdy koszty zapobiegania ryzyku są zbyt wysokie, jednak należy na bieżąco sprawdzać poziom tego ryzyka. Za monitoring i ewentualne zaprojektowanie mechanizmów kontrolnych odpowiedzialny jest właściciel ryzyka.
3. Ryzyko wysokie – stanowi poważne zagrożenie dla kluczowej działalności jednostki lub osiągnięcia przez nią założonych celów. Niezbędne staje się podjęcie natychmiastowych działań, poprzez wprowadzenie silnych mechanizmów kontroli. Ryzyko wysokie podlega ciągłemu monitorowaniu, nie może być tolerowane. Kierownictwo zobowiązane jest do zaprojektowania mechanizmów ograniczających poziom ryzyka wysokiego.
2.3. Wyniki analizy ryzyka
Wyniki końcowe analizy przeprowadzonej przez audytora wewnętrznego z podziałem na poszczególne obszary i poziom ryzyk przedstawione zostały w poniższych tabelach. Zaznaczyć należy, iż całość dokumentacji dotyczącej przeprowadzonej przez audytora wewnętrznego analizy ryzyka znajduje się w aktach stałych audytu.
2.3.1 Urząd Miejski w Sandomierzu
Lp. | Nazwa komórki organizacyjnej | Obszar ryzyka | Ocena końcowa % | Skala ryzyka |
---|---|---|---|---|
1. | Wydział Nadzoru Komunalnego | Działalność Wydziału Nadzoru Komunalnego | 84,38% | Wysokie |
2. | Wydział Gospodarki Nieruchomościami | Działalność Wydziału Gospodarki Nieruchomościami | 84,38% | Wysokie |
3. | Referat Oświaty | Działalność Referatu Oświaty | 84,38% | Wysokie |
4. | Wydział Techniczno-Inwestycyjny i Urbanistyki | Działalność Wydziału Techniczno Inwestycyjnego i Urbanistyki | 82,03% | Wysokie |
5. | Referat Zamówień Publicznych | Działalność Referatu Zamówień Publicznych | 82,03% | Wysokie |
6. | Inspektor Ochrony Danych | Działalność Inspektora Ochrony Danych | 76,56 | Wysokie |
7. | Wieloosobowe Stanowisko ds. obsługi informatycznej | Działalność Wieloosobowego Stanowiska ds. obsługi informatycznej | 75,78 | Wysokie |
8. | Wieloosobowe Stanowisko ds. obronnych, zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej | Działalność Wieloosobowego Stanowiska ds. obronnych, zarządzania kryzysowego i obrony cywilnej | 75,00 | Wysokie |
9. | Wydział Spraw Społecznych i Zdrowia | Działalność Wydziału Spraw Społecznych i Zdrowia | 73,44% | Średnie |
10. | Straż Miejska | Działalność Straży Miejskiej | 73,44% | Średnie |
11. | Wydział Finansowy | Działalność Wydziału Finansowego | 71,88% | Średnie |
12. | Referat Promocji, Kultury i Sportu | Działalność Referatu Promocji, Kultury i Sportu | 71,88% | Średnie |
13. | Koordynator ds. dostępności | Działalność koordynatora ds. dostępności | 71,88% | Średnie |
14. | Referat Pozyskiwania Środków Zewnętrznych | Działalność Referatu Pozyskiwania Środków Zewnętrznych | 69,53% | Średnie |
15. | Urząd Stanu Cywilnego | Działalność Urzędu Stanu Cywilnego | 67,97% | Średnie |
16. | Wieloosobowe Stanowisko ds. audytu wewnętrznego i kontroli | Działalność Wieloosobowego Stanowiska ds. audytu wewnętrznego i kontroli | 67,97% | Średnie |
17. | Stanowisko ds. informacji niejawnej | Działalność Stanowiska ds. informacji niejawnej | 67,97% | Średnie |
18. | Stanowisko ds. bhp i p.poż. | Działalność Stanowiska ds. bhp i p.poż. | 67,97% | Średnie |
19 | Stanowisko ds. informacji publicznej | Działalność Stanowiska ds. informacji publicznej | 64,06% | Średnie |
20 | Wydział Organizacyjny | Działalność Wydziału Organizacyjnego | 57,03% | Średnie |
2.3.2. Jednostki organizacyjne i powiązane z Gminą Sandomierz
| ||||
Lp. | Nazwa jednostki organizacyjnej | Obszar ryzyka | Ocena końcowa % | Skala ryzyka |
1. | Żłobek przy Przedszkolu Samorządowym Nr 5 | Działalność Żłobka przy Przedszkolu Samorządowym Nr 5 | 84,38% | Wysokie |
2. | Żłobek przy Przedszkolu Samorządowym Nr 6 w Sandomierzu | Działalność Żłobka przy Przedszkolu Samorządowym Nr 6 | 84,38% | Wysokie |
3. | Środowiskowy Dom Samopomocy | Działalność Środowiskowego Domu Samopomocy | 84,38% | Wysokie |
4. | Miejska Biblioteka Publiczna | Działalność Miejskiej Biblioteki Publicznej | 84,38% | Wysokie |
5. | Ośrodek Pomocy Społecznej | Działalność Ośrodka Pomocy Społecznej | 82,81 | Wysokie
|
6. | Placówka Wsparcia Dziennego „Przystanek Błonie” w Sandomierzu | Działalność Placówki Wsparcia Dziennego „Przystanek Błonie” w Sandomierzu | 80,47% | Wysokie |
7. | Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej Sp.z.o.o. w Sandomierzu | Działalność Przedsiębiorstwa Energetyki Cieplnej Sp.z.o.o. w Sandomierzu | 80,47% | Wysokie |
8. | Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Sandomierzu Sp.z.o.o | Działalność Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Sandomierzu Sp.z.o.o. | 80,47% | Wysokie |
9. | Sandomierskie Centrum Kultury | Działalność Sandomierskiego Centrum Kultury | 78,91 | Wysokie |
10. | Centrum Usług Wspólnych w Sandomierzu | Działalność Centrum Usług Wspólnych w Sandomierzu | 78,13% | Wysokie |
11. | Szkoła Podstawowa Nr 1 im. Mikołaja Kopernika | Działalność Szkoły Podstawowej Nr 1 im. Mikołaja Kopernika | 72,66% | Średnie |
12. | Szkoła Podstawowa Nr 2 im. Króla Kazimierza Wielkiego | Działalność Szkoły Podstawowej Nr 2 im. Króla Kazimierza Wielkiego | 72,66% | Średnie |
13. | Szkoła Podstawowa Nr 3 im. Armii Krajowej | Działalność Szkoły Podstawowej Nr 3 im. Armii Krajowej | 72,66% | Średnie |
14. | Targowiska Miejskie Samorządowy Zakład Budżetowy | Działalność Targowiska Miejskiego Samorządowego Zakładu Budżetowego | 66,41% | Średnie |
15. | Szkoła Podstawowa Nr 4 im. Jarosława Iwaszkiewicza | Działalność Szkoły Podstawowej Nr 4 im. Jarosława Iwaszkiewicza | 61,72% | Średnie |
16. | Przedszkole Samorządowe Nr 1 | Działalność Przedszkola Samorządowego Nr 1 | 61,72% | Średnie |
17. | Świetlica Środowiskowa | Działalność Świetlicy Środowiskowej | 61,72% | Średnie |
18. | Przedszkole Samorządowe Nr 3 | Działalność Przedszkola Samorządowego Nr 3 | 57,03% | Średnie |
19. | Przedszkole Samorządowe Nr 5 | Działalność Przedszkola Samorządowego Nr 5 | 57,03% | Średnie |
20. | Przedszkole Samorządowe Nr 6 | Działalność Przedszkola Samorządowego Nr 6 | 57,03% | Średnie |
21. | Przedszkole Samorządowe Nr 7 | Działalność Przedszkola Samorządowego Nr 7 | 57,03% | Średnie |
22. | Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji | Działalność Miejskiego Ośrodka Sportu i Rekreacji | 53,91% | Średnie |
3. Planowane zadania zapewniające w 2025 roku
Na podstawie dokonanej analizy ryzyka wybrano do realizacji w 2025 r. następujące zadania audytowe:
Temat zadania zapewniającego | Nazwa obszaru | Planowany czas na przeprowadzenie zadania w osobodniach | Uwagi |
---|---|---|---|
Ocena udzielania i rozliczania dotacji z budżetu Miasta na zadanie zlecone pn. ”Prowadzenie szkolenia w zakresie piłki nożnej w latach 2019-2023 | Działalność Sandomierskiego Klubu Sportowego Wisła | 40 | Kontynuacja zadania z roku 2024 |
Ocena organizacji i wybranych elementów gospodarki finansowej Miejskiej Biblioteki Publicznej | Działalność Miejskiej Biblioteki Publicznej | 40 |
|
Ocena organizacji i wybranych elementów gospodarki finansowej Żłobka przy Przedszkolu Samorządowym Nr 6 | Działalność Żłobka przy Przedszkolu Samorządowym Nr 6 | 25 |
|
Ocena organizacji i wybranych elementów gospodarki finansowej Żłobka przy Przedszkolu Samorządowym Nr 5 | Działalność Żłobka przy Przedszkolu Samorządowym Nr 5 | 25 |
|
Ocena organizacji i wybranych elementów gospodarki finansowej Środowiskowego Domu Samopomocy | Działalność Środowiskowego Domu Samopomocy | 20 |
|
Ocena realizacji zadań przez Wydział Gospodarki Nieruchomościami Urzędu Miejskiego w Sandomierzu pod względem zgodności z przepisami prawa | Działalność Wydziału Gospodarki nieruchomościami | 40 |
|
4. Planowany czas na wykonanie czynności audytowych
Rodzaj czynności | Liczba osobodni
|
Przeprowadzenie zadań zapewniających | 150
|
Kontynuacja zadania audytowego z roku poprzedniego | 40 |
Monitorowanie realizacji zaleceń oraz czynności sprawdzające | 20 |
Czynności doradcze | 5
|
Rezerwa czasowa ( w tym na audyt poza planem) | 15 |
Urlopy | 20
|
Razem | 250 |
W przypadku wystąpienia istotnych ryzyk mających wpływ na prawidłowe funkcjonowanie jednostki tematy zadań audytowych mogą ulec zmianie, zgodnie z § 10 Rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 4 września 2015 r. w sprawie audytu wewnętrznego oraz informacji o pracy i wynikach tego audytu (Dz.U. z 2018 r. poz. 506 t.j).
Sporządziła
Monika Dębowska
Audytor Wewnętrzny/
Zatwierdzam
Burmistrz Miasta
Sandomierza
Paweł Niedźwiedź
Sandomierz, dnia 23.12.2024 r