Przejdź do treści strony Przejdź do menu Przejdź do wyszukiwarki Przejdź do mapy biuletynu
Kontrast:
Rozmiar czcionki:
Odstępy:
Reset:
Lektor:

Zarządzenie Nr 101/2024/OR z dnia 14 maja 2024 r.

ZARZĄDZENIE NR 101/2024/OR
Burmistrza Miasta Sandomierz
z dnia 14 maja 2024 r.

w sprawie ogłoszenia konkursu na kierownicze stanowisko – naczelnika wydziału organizacyjnego w Urzędzie Miejskim w Sandomierzu.

Na podstawie art. 30 ust. 2 pkt 5 i art. 33 ust. 5 ustawy z dnia 8 marca 1990 r.
o samorządzie gminnym (tekst jedn.: Dz. U. z 2024 r., poz. 609) oraz art. 13 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych (tekst jedn.: Dz.U. z 2022 r. poz. 530) zarządzam, co następuje:

§ 1.

Ogłaszam konkurs na stanowisko naczelnika wydziału organizacyjnego.

§ 2.

1.Do konkursu na stanowisko naczelnika wydziału organizacyjnego może przystąpić osoba, która spełnia następujące warunki:

1)Wymagania niezbędne:

a) obywatelstwo polskie  z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r.               

o pracownikach samorządowych,;

b) wykształcenie wyższe magisterskie;

c) pięcioletni staż pracy;

d) pełna zdolność do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych;

e)brak skazania za przestępstwa umyśle ścigane z oskarżenia publicznego lub umyśle przestępstwa skarbowe.

2) Wymagania dodatkowe:

a) cechy osobowości: sumienność i staranność, odpowiedzialność, umiejętność kierowania pracą w zespole, samodzielność myślenia i działania, dyspozycyjność;

b) dobry stan zdrowia, pozwalający na zatrudnienie na stanowisku kierowniczym.

Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

1) Nadzór i zapewnienie prawidłowej realizacji zadań określonych w zakresie działania Wydziału;

2) Kierowanie, nadzorowanie i kontrola podległych pracowników.

3) Organizowanie pracy Wydziału w sposób zapewniający właściwą i terminową realizację zadań.

4) Znajomość obowiązujących przepisów prawnych dotyczących samorządu gminnego oraz merytorycznej działalności Wydziału.

5) Nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników Wydziału dyscypliny pracy oraz przepisów o tajemnicy służbowej.

6) Współudział w opracowywaniu projektu budżetu i planu finansowego Urzędu w części dotyczącej zadań Wydziału, prawidłowa realizacja tej części budżetu.

7) Usprawnianie organizacji pracy Urzędu poprzez wprowadzanie nowych metod i technik zarządzania.

8) Przygotowywanie i dostarczanie Burmistrzowi materiałów i opracowań w sprawach dotyczących zadań Wydziału.

9) Współdziałanie z innymi wydziałami Urzędu oraz miejskimi jednostkami organizacyjnymi.

10) Współdziałanie z organami kontroli zewnętrznej i wewnętrznej.

11) Współdziałanie z właściwymi organami rządowej administracji ogólnej i specjalnej.

12) Udostępnianie dokumentacji dotyczącej prowadzonych przez Wydział spraw zgodnie
z zapisami ustawy o dostępie do informacji publicznej.

13) Przyjmowanie interesantów oraz udzielanie odpowiedzi w zakresie spraw prowadzonych przez Wydział.

14) Przygotowywanie projektów uchwał Rady Miasta, projektów zarządzeń Burmistrza związanych z zakresem działania Wydziału.

15) Podpisywanie pism związanych z zakresem działania Wydziału, niezastrzeżonych do podpisu Burmistrza, jego Zastępcy lub Sekretarza oraz pism do załatwienia, których został upoważniony przez Burmistrza Naczelnik Wydziału, pism w sprawach organizacji wewnętrznej Wydziału.

16) Przygotowywanie projektów oraz realizacja rozstrzygnięć organów gminy w sprawie wprowadzania i  aktualizacji Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego
w Sandomierzu, opracowywanie  projektów Statutu Miasta oraz innych uregulowań, dotyczących zasad funkcjonowania Urzędu, a także dokonywanie wszelkich zmian.

17) Zapewnianie warunków do prowadzenia działalności socjalnej Urzędu, wynikających
z obowiązków pracodawcy.

18) Współpraca z zakładowymi organizacjami związkowymi.

19) Organizacja działań związanych z okresową oceną kwalifikacyjną pracowników Urzędu powołanych oraz zatrudnionych na stanowiskach kierowniczych i urzędniczych.

20) Realizowanie polityki zatrudnienia i gospodarki funduszem płac w zakresie wskazanym przez Burmistrza Miasta.

21) Przygotowywanie projektów i realizacja uchwał organów Gminy w zakresie utworzenia związku międzygminnego.

22) Organizowanie szkolenia i doskonalenia zawodowego pracowników Urzędu;

23) Opracowywanie i uaktualnianie zakresów czynności podległych pracowników oraz kierowników komórek organizacyjnych Urzędu na polecenie pracodawcy;

3.Warunki zatrudnienia na stanowisku:

a) praca w Urzędzie Miejskim w Sandomierzu;

b) praca o charakterze administracyjno – biurowym (m.in. praca przy monitorze ekranowym);

c) podstawa nawiązania stosunku pracy – umowa o pracę;

d) wymiar czasu pracy – 1/1 etatu, 40 godz. tygodniowo;

e) wynagrodzenie ustalone zgodnie z  rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 25 października 2021 roku w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1960) oraz przepisami Regulaminu wynagradzania pracowników zatrudnionych w Urzędzie Miejskim w Sandomierzu stanowiącymi załącznik do Zarządzenia nr 131/2023/OR Burmistrza Miasta Sandomierza z dnia 20 czerwca 2023 r.

4.Wymagane dokumenty:

a) list motywacyjny,

b) życiorys zawodowy – curriculum vitae,

c) kwestionariusz osobowy kandydata (do pobrania ze strony http://bip.um.sandomierz.pl),

d) kopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających staż pracy i doświadczenie zawodowe,

e) kopie dyplomów, świadectw lub innych dokumentów potwierdzających wykształcenie,

f) oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,

g) oświadczenie stwierdzające, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

h) oświadczenie kandydata od kiedy może podjąć zatrudnienie,

i) zaświadczenie poświadczające odbycie służby przygotowawczej oraz/albo zdanie egzaminu na zasadach określonych w ustawie z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, jeżeli kandydat takie posiada.

j) podpisana klauzula informacyjna dla kandydatów do pracy dotycząca ochrony danych osobowych ( do pobrania ze strony BIP Urzędu Miejskiego w Sandomierzu, zakładka: Bezpieczeństwo i Ochrona Danych Osobowych)

§ 3

1.Wszystkie oświadczenia, list motywacyjny, CV, kwestionariusz osoby powinny być własnoręcznie podpisane, pod rygorem nieuzyskania pozytywnej oceny formalnej.

2.Wymagane dokumenty aplikacyjne (w zamkniętych kopertach) należy składać
w Biurze Obsługi Interesantów Urzędu Miejskiego w Sandomierzu, przy Placu Poniatowskiego 3 lub przesłać pocztą na adres Urzędu Miejskiego w Sandomierzu w terminie do dnia 31 maja 2024r. z dopiskiem na kopercie: „ dotyczy naboru na stanowisko naczelnika wydziału organizacyjnego w Urzędzie Miejskim w Sandomierzu.”

3.Aplikacje, które wpłyną do Urzędu Miejskiego w Sandomierzu po upływie wyżej określonego terminu nie będą rozpatrywane. Dokumenty aplikacyjne można odbierać osobiście po zakończeniu procedury naboru. Dokumenty nie odebrane nie będą odsyłane.

§ 4.

1.Postępowanie konkursowe rozpocznie się z dniem wejścia w życie niniejszego zarządzenia.

2.Konkurs zostanie przeprowadzony przez Komisję konkursową powołaną przez Burmistrza Sandomierza.

3.Selekcja kandydatów, będzie przeprowadzona w dwóch etapach:

I etap: otwarcie i sprawdzenie warunków formalnych złożonych ofert;

II etap: rozmowa kwalifikacyjna z kandydatem połączona z pytaniami z zakresu znajomość przepisów prawa dotyczących ustawy o samorządzie gminnym, ustawy o pracownikach samorządowych, Kodeksu pracy, kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o ochronie danych osobowych, ustawy o dostępie do informacji publicznej. O miejscu i terminie przeprowadzenia rozmów kwalifikacyjnych kandydaci zostaną powiadomieni telefonicznie.

§ 5.

Nabór przeprowadza się również w przypadku zgłoszenia się jednego kandydata.

§ 6.

1.Na posiedzeniu końcowym komisja wyłoni kandydata na stanowisko naczelnika wydziału organizacyjnego,  który przeszedł pozytywnie wszystkie etapy.

2.Komisja odstąpi od wskazania kandydata, jeżeli żaden z kandydatów biorących udział
w naborze nie spełni w wystarczającym stopniu wymagań przewidzianych dla naczelnika wydziału organizacyjnego.

§ 7.

Z przebiegu naboru sporządzony będzie - zgodnie z art.14 ustawy  o pracownikach samorządowych protokół, który po zakończeniu pracy komisji podpiszą jej członkowie.

§ 8.

Kandydat wyłoniony w konkursie zostanie zatrudniony na stanowisku naczelnika wydziału organizacyjnego w Sandomierzu na podstawie umowy o pracę, na warunkach wskazanych przez Burmistrza Sandomierza.

§ 9.

1.Ogłoszenie o konkursie na stanowisko  naczelnika wydziału organizacyjnego  w Urzędzie Miejskim w Sandomierzu stanowiące załącznik nr 1 do niniejszego zarządzenia  zostanie zamieszczone  na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej www.bip.um.sandomierz.pl oraz na tablicy informacyjnej w budynku Urzędu Miejskiego przy Placu Poniatowskiego 3.

2.Informacja o wyniku naboru będzie umieszczona na stronie internetowej Biuletynu Informacji Publicznej http://bip.um.sandomierz.pl oraz na tablicy informacyjnej w budynku Urzędu Miejskiego przy Placu Poniatowskiego 3.

§ 10.

Obsługę Komisji konkursowej związaną z postępowaniem konkursowym zapewni Wydział Organizacyjny Urzędu Miejskiego w Sandomierzu.

§ 11.

Zarządzenie wchodzi w życie z dniem wydania.

 

Załącznik Nr 1 do Zarządzenia
nr 101/2024/OR Burmistrza Miasta Sandomierza
OGŁOSZENIE O NABORZE NA WOLNE KIEROWNICZE STANOWISKO

Burmistrz Miasta Sandomierza ogłasza nabór na wolne stanowisko kierownicze

Naczelnik wydziału organizacyjnego

(nazwa stanowiska)

 

I. Nazwa i adres jednostki:

Urząd Miejski w Sandomierzu

27-600 Sandomierz, Plac Poniatowskiego 3

 

II. Stanowisko, na które przeprowadzany jest nabór:

Nazwa stanowiska: Naczelnik Wydziału,

Komórka organizacyjna: Wydział Organizacyjny,

Wymiar czasu pracy: 1/1 etatu, 40 godz. tygodniowo.


III. Wymagania niezbędne:

a)obywatelstwo polskie z zastrzeżeniem art. 11 ust. 2 i 3 ustawy z dnia 21 listopada 2008 r.               

o pracownikach samorządowych;

b)wykształcenie wyższe magisterskie;

c)pięcioletni staż pracy;

d)pełna zdolność do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych;

e)brak skazania za przestępstwa umyśle ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwa skarbowe.

 

IV. Wymagania dodatkowe:

a)preferowane doświadczenie w urzędach, jednostkach administracji samorządowej;

b)znajomość struktury organizacyjnej Urzędu Miejskiego w Sandomierzu;

c)znajomość regulacji prawnych z zakresu m.in.: ustawy o samorządzie gminnym, ustawy
o pracownikach samorządowych, Kodeksu pracy, Kodeksu postępowania administracyjnego, ustawy o ochronie danych osobowych, ustawy o dostępie do informacji publicznej.

d)samodzielność w realizacji zadań;

e)wysoka kultura osobista i życzliwość w kontaktach interpersonalnych.

V. Zakres wykonywanych zadań na stanowisku:

1)Nadzór i zapewnienie prawidłowej realizacji zadań określonych w zakresie działania Wydziału;

2)Kierowanie, nadzorowanie i kontrola podległych pracowników.

3)Organizowanie pracy Wydziału w sposób zapewniający właściwą i terminową realizację zadań.

4)Znajomość obowiązujących przepisów prawnych dotyczących samorządu gminnego oraz merytorycznej działalności Wydziału.

5)Nadzór nad przestrzeganiem przez pracowników Wydziału dyscypliny pracy oraz przepisów o tajemnicy służbowej.

6)Współudział w opracowywaniu projektu budżetu i planu finansowego Urzędu w części dotyczącej zadań Wydziału, prawidłowa realizacja tej części budżetu.

7)Usprawnianie organizacji pracy Urzędu poprzez wprowadzanie nowych metod i technik zarządzania.

8)Przygotowywanie i dostarczanie Burmistrzowi materiałów i opracowań w sprawach dotyczących zadań Wydziału.

9)Współdziałanie z innymi wydziałami Urzędu oraz miejskimi jednostkami organizacyjnymi.

10)Współdziałanie z organami kontroli zewnętrznej i wewnętrznej.

11)Współdziałanie z właściwymi organami rządowej administracji ogólnej i specjalnej.

12)Udostępnianie dokumentacji dotyczącej prowadzonych przez Wydział spraw zgodnie

z zapisami ustawy o dostępie do informacji publicznej.

13)Przyjmowanie interesantów oraz udzielanie odpowiedzi w zakresie spraw prowadzonych przez Wydział.

14)Przygotowywanie projektów uchwał Rady Miasta, projektów zarządzeń Burmistrza związanych
z zakresem działania Wydziału.

15)Podpisywanie pism związanych z zakresem działania Wydziału, niezastrzeżonych do podpisu Burmistrza, jego Zastępcy lub Sekretarza oraz pism do załatwienia, których został upoważniony przez Burmistrza Naczelnik Wydziału, pism w sprawach organizacji wewnętrznej Wydziału.

16)Przygotowywanie projektów oraz realizacja rozstrzygnięć organów gminy w sprawie wprowadzania
i  aktualizacji Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miejskiego

w Sandomierzu, opracowywanie  projektów Statutu Miasta oraz innych uregulowań, dotyczących zasad funkcjonowania Urzędu, a także dokonywanie wszelkich zmian.

17)Zapewnianie warunków do prowadzenia działalności socjalnej Urzędu, wynikających

z obowiązków pracodawcy.

18)Współpraca z zakładowymi organizacjami związkowymi.

19)Organizacja działań związanych z okresową oceną kwalifikacyjną pracowników Urzędu powołanych oraz zatrudnionych na stanowiskach kierowniczych i urzędniczych.

20)Realizowanie polityki zatrudnienia i gospodarki funduszem płac w zakresie wskazanym przez Burmistrza Miasta.

21)Przygotowywanie projektów i realizacja uchwał organów Gminy w zakresie utworzenia związku międzygminnego.

22)Organizowanie szkolenia i doskonalenia zawodowego pracowników Urzędu;

23)Opracowywanie i uaktualnianie zakresów czynności podległych pracowników oraz kierowników komórek organizacyjnych Urzędu na polecenie pracodawcy;

VI. Informacje o warunkach pracy na danym stanowisku:

1)praca w Urzędzie Miejskim w Sandomierzu;

2)praca o charakterze administracyjno – biurowym (m.in. praca przy monitorze ekranowym);

3)podstawa nawiązania stosunku pracy – umowa o pracę;

4)wymiar czasu pracy – 1/1 etatu, 40 godz. tygodniowo;

5)wynagrodzenie ustalone zgodnie z  rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia
25 października 2021 roku w sprawie wynagradzania pracowników samorządowych (Dz. U. z 2021 r. poz. 1960) oraz przepisami Regulaminu wynagradzania pracowników zatrudnionych w Urzędzie Miejskim w Sandomierzu stanowiącymi załącznik do Zarządzenia nr 131/2023/OR Burmistrza Miasta Sandomierza z dnia 20 czerwca 2023 r,
z późn. zm..

VII. W miesiącu poprzedzającym upublicznienie ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w Urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej
i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, wyniósł powyżej 6%.

VIII. O stanowisko mogą ubiegać się poza obywatelami polskimi obywatele Unii Europejskiej oraz obywatele innych państw, którym na podstawie umów międzynarodowych lub przepisów prawa wspólnotowego przysługuje prawo do podjęcia zatrudnienia na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej.

IX. Wymagane dokumenty:

a)list motywacyjny,

b)życiorys zawodowy – curriculum vitae,

c)kwestionariusz osobowy kandydata (do pobrania ze strony http://bip.um.sandomierz.pl),

d)kopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających staż pracy i doświadczenie zawodowe,

e)kopie dyplomów, świadectw lub innych dokumentów potwierdzających wykształcenie,

f)oświadczenie kandydata o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystaniu z pełni praw publicznych,

g)oświadczenie stwierdzające, że kandydat nie był skazany prawomocnym wyrokiem sądu za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe,

h)oświadczenie kandydata od kiedy może podjąć zatrudnienie,

i)zaświadczenie poświadczające odbycie służby przygotowawczej oraz/albo zdanie egzaminu na zasadach określonych w ustawie z dnia 21 listopada 2008 r. o pracownikach samorządowych, jeżeli kandydat takie posiada.

j)podpisana klauzula informacyjna dla kandydatów do pracy dotycząca ochrony danych osobowych ( do pobrania ze strony BIP Urzędu Miejskiego w Sandomierzu, zakładka: Bezpieczeństwo i Ochrona Danych Osobowych)

Wszystkie oświadczenia, list motywacyjny, kwestionariusz osoby powinny być własnoręcznie podpisane, pod rygorem nieuzyskania pozytywnej oceny formalnej.

X. Termin i miejsce składania dokumentów:

Wymagane dokumenty aplikacyjne (w zamkniętych kopertach) należy składać w Biurze Obsługi Interesantów Urzędu Miejskiego w Sandomierzu, przy Placu Poniatowskiego 3 lub przesłać pocztą na adres Urzędu Miejskiego w Sandomierzu w terminie do dnia 31 maja 2024 r. z dopiskiem na kopercie: „Dotyczy naboru na stanowisko naczelnika wydziału organizacyjnego w Urzędzie Miejskim w Sandomierzu”.

Sandomierz, dnia 14.05.2024 r.

PDFZarządzenie Nr 101 2024 OR.pdf (1,84MB)