Nieudostępnione w BIP

Dostęp do informacji publicznych miasta Sandomierza
nieudostępnionych w Biuletynie Informacji Publicznych (BIP)

 

    Informacje publiczne będące w posiadaniu Burmistrza Miasta Sandomierza, które nie zostały udostępnione w BIP mogą być udostępnione na wniosek.


Wniosek może być złożony pisemnie, za pomocą poczty elektronicznej (e-mail), lub ustnie, drogą telefoniczną.


Podmiot składający wniosek nie ma obowiązku podawania szczegółowych danych własnych. Powinien natomiast określić, jaką informację publiczną chce otrzymać, w jakiej formie chce otrzymać informację publiczną (wydruk, skan, ksero, plik komputerowy, wiadomość e-mail, inne formy) i do jakiego miejsca informacja ta ma być mu przekazana (np. na adres zamieszkania, na inny adres,  adres poczty elektronicznej, itp.)

 

Wniosek w postaci pisemnej należy przesłać na adres Urzędu Miejskiego w Sandomierzu - 27-600 Sandomierz, Plac Poniatowskiego 3, lub złożyć osobiście w Biurze Obsługi Interesanta Urzędu Miejskiego w Sandomierzu - w budynku Urzędu, Plac Poniatowskiego 3, parter. Wniosek pisemny nie wymaga szczegółowej formy. Powinien jednak zawierać dane umożliwiające kontakt z wnioskodawcą (np. adres, adres e-mail, numer telefonu) co ułatwia i przyspiesza postępowanie, zwłaszcza w przypadku konieczności uzupełnienia braków wniosku lub konieczności powiadomienia wnioskodawcy o niemożności udostępnienia informacji publicznej w sposób lub w formie określonych we wniosku. W tym ostatnim bowiem przypadku ustawa wymaga zachowania formy pisemnej. Także odmowa udostępnienia informacji publicznej oraz umorzenie postępowania w sprawie udostępnienia informacji publicznej następuje w formie pisemnej decyzji.


Przykład wniosku o udostępnienie informacji publicznej:  [pobierz]

 

Wniosek w formie elektronicznej (e-mail) należy skierować na adres e-mail Urzędu Miejskiego w Sandomierzu: sekretariat@um.sandomierz.pl,

       Udostępnienie informacji na wniosek następuje nie później niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli informacja nie może być udostępniona w tym terminie, wnioskodawca zostaje powiadomiony o powodach opóźnienia oraz o terminie, w jakim informacja ta zostanie udostępniona, nie dłuższym jednak niż dwa miesiące od dnia złożenia wniosku. Informacja publiczna, która może być udostępniona niezwłocznie, jest udostępniania w formie ustnej lub pisemnej, nawet bez pisemnego wniosku. Dostęp do informacji publicznej jest bezpłatny. Wyjątkowo Burmistrz Miasta może pobrać od wnioskodawcy opłatę w wysokości odpowiadającej dodatkowym kosztom związanym ze wskazanym przez wnioskodawcę sposobem udostępnienia informacji.  


      Jak już wspomniano wyżej, odmowa udzielenia informacji publicznej następuje w drodze decyzji Burmistrza Miasta Sandomierza. Odmowa udzielenia informacji publicznej może nastąpić ze względu na ochronę informacji niejawnych, ochronę innych tajemnic ustawowo chronionych, ochronę danych osobowych, prywatność osoby fizycznej lub tajemnicę przedsiębiorcy
 

 Dostęp mieszkańców  do informacji publicznej realizowany jest poprzez  jawność posiedzeń organów  kolegialnych pochodzących z  powszechnych wyborów. Posiedzenia Rady Miasta Sandomierza i jej Komisji są jawne. Każda osoba ma prawo wstępu na sesję Rady Miasta Sandomierza oraz na posiedzenia komisji stałych Rady Miasta. 

 

Informację sporządził: Jacek Szkodziński - inspektor ds. informacji publicznej

                                                                                                                                                                
Informacja zatwierdzona przez Jacek Szkodziński dnia 01.04.2015 12:32
Opublikowana przez Jacek Szkodziński dnia 01.04.2015 12:32. Odsłon 5201, Wersja 9ikona drukuj
Wersja : 1 2 3 4 5 6 7 8 9 
Początek strony